Navigace

Jak správně umýt tahač?

Ať už se proháníte v jakémkoliv státě světa, tahač je vždy vystaven povětrnostním vlivům, počasí a nečistotám na silnici. Pro dlouhou a bezproblémovou životnost je však nutné, aby byl čistý. Někdo se tedy musí starat o jeho umývání, ať už řidič, nebo speciální pracovník. Jak správně umýt tahač?

Sami jistě víte, jakou práci dá umýt osobní automobil. U tahače je práce ještě složitější, časově náročnější. Proto se většina řidičů vydává raději do specializovaných myček pro kamiony. Pojďme se ale nejdříve podívat na klasické ruční mytí.

Klasické ruční mytí tahačů a návěsů

Základem je vozidlo namočit. Špína se v průběhu času hromadí a zasychá. Pokud tedy tahač nejdříve namočíte, ušetříte si pozdější drhnutí.

Následně přichází na řadu mydlení. Smíchejte teplou vodu a prostředek na umývání automobilů či přímo nákladních automobilů. V zásadě na tom nezáleží, avšak prostředky přímo pro kamiony bývají silnější. Rozhodně se vyhněte klasickému mýdlu či saponátu na nádobí, ty mohou poškodit lak.

Po namydlení špínu vydrhněte pomocí pěnového kartáče či měkké mycí rukavice. Na závěr už stačí mydliny opláchnout a vysušit. Měli byste k tomu použít měkký hadřík, ať se nepoškrábe lak.

Co zvládne profesionální myčka nákladních vozů

TIR CENTRUM - mycí linka pro nákladní vozy - portál

 

Vzhledem k velikosti tahačů trvá umývání mnoho času. Když si spočtete náklady na pracovní sílu i čisticí prostředky, vyjde výhodněji stavit se do myčky. Například do té, kterou máme v našem TIR centru u D1. Cena se odvíjí od typu vozidla a typu mytí. Ve standardním programu se předmyje celá souprava, využije se tlakové mytí, aktivní pěna na kabinu a chemie na kola. V programu PREMIUM je navíc ještě chemie na nádrže, zadní vrata návěsu a kovové části vozu. I tuto péči je třeba jednou za čas zařadit.

Naše automyčka s automatickou regulací přítlaků a naklápěním kartáčů zvládá také mytí autobusů. Podporuje i kompletní bezkartáčové mytí tlakově.