MAN po 20 letech představil novou generaci nákladních vozidel

Po dlouhé odmlce představila automobilka MAN letos v únoru novou generaci středních a těžkých...


Po dlouhé odmlce představila automobilka MAN letos v únoru novou generaci středních a těžkých nákladních vozidel. Nové modely jsou celkem 4 a pokrývají škálu od lehkého a středního transportu, přes stavebnictví až po těžkou nákladní dopravu.

Modelové řady, nazvané TGL, TGM, TGS a TGX představují odpověď značky MAN na požadavky a potřeby moderního zákazníka. Proměnily se ovládací prvky, kam přibyly digitální barevné displeje a zanedbána nezůstala ani úspora paliva, která ve srovnání s předchozími modely činí až 8 %.

Myšleno je však především na komfort řidiče, který má k dispozici rozličné asistenční služby, včetně asistenta odbočování, jízdy v dopravní zácpě nebo asistenta změny jízdního pruhu. Možnost propojit systémy vozidla s mobilním telefonem je již samozřejmostí.

Jelikož MAN myslí i na dopravce a správce vozových parků, nezůstala pozadu ani efektivita provozu. Za tímto účelem byla vyvinuta aplikace MAN ServiceCare, založená na systému prediktivní údržby a schopná vyslat automobil do servisu ještě před fyzickým projevem případné poruchy.

TGL a TGM pro lehkou a střední přepravu

Modelová řada TGL o maximální celkové váze od 7,5 do 12 tun je dodávána s dvounápravovými podvozky a motorem o výkonu do 184 kW.

O něco větší je pak řada TGM, která je k dispozici s dvou- a třínápravovými podvozky s maximální vahou do 26 tun. Pohání ji motory o síle do 235 kW.

TGS pro segment stavebnictví

Modelová řada TGS je určena jako užitkové vozidlo do segmentu stavebnictví, s maximální celkovou vahou až 41 tun. Osazena může být dvou- až čtyřnápravovými podvozky s rozmanitou konfigurací motorů o výkonu až 375 kW.

TGX pro velké náklady

Segment těžké nákladní přepravy zastupuje modelová řada TGX, která nabízí, stejně jako TGS, dvou až čtyřnápravové podvozky a maximální váhu 41 tun. U řady TGX je pak maximální nabízený výkon motorů až 471 kW.