Elektrický pohon se zabydluje i v nákladní dopravě

Alternativní paliva a pohony na elektřinu nejsou žhavým tématem jen v osobní dopravě.


Alternativní paliva a pohony na elektřinu nejsou žhavým tématem jen v osobní dopravě. Čím dál více značek hledá řešení, které bude šetrnější k přírodě a jejím neobnovitelným zdrojům, i pro nákladní automobily.

Renault Trucks, DAF a Volvo Trucks už mají své elektrické varianty dokonce v sériové výrobě a v prodeji pro vybrané evropské trhy. Jakými parametry se tedy mohou pochlubit čistě elektrické modely FL a FE Electric (Volvo), CF Electric (DAF) nebo D Z. E. a D Wide Z. E. (Renault)?

Volvo Trucks a jeho dvě želízka v elektrickém ohni

Jak je již uvedeno výše, Volvo Trucks nabízí dvě varianty elektrických nákladních vozidel, a to 16tunový model FL Electric a 27tunový FE electric.

FL Electric nabízí motor s maximálním výkonem 185 kW a maximálním točivým momentem 425 Nm. Na jedno nabití by měl zvládnout vzdálenost okolo 300 km.

Jeho těžší bratr, FE Electric, v sobě ukrývá dva elektromotory s maximem 370 kW a točivým momentem až 850 Nm. Dojezdová vzdálenost na jedno nabití činí až 200 km.

Na dva modely vsadil i Renault Trucks

Tento březen rozjíždí sériovou výrobu dvou čistě elektrických nákladních vozidel i automobilka Renault Trucks. Ohledně technických parametrů D Z. E. ani D Wide Z. E. se toho zatím mnoho neví. Jisté je pouze to, že se auta budou vyrábět v továrně v Normandii a že model Wide bude sloužit jako vozidlo ke svozu městského komunálního odpadu.

DAF vsadil na jednu kartu

Výrobce DAF sází na svůj model CF Electric o váze bezmála 10 tun a konfigurací podvozku 4×2. Tento krasavec s motorem o výkonu 210 kW, točivým momentem 2000 Nm a dojezdem kolem 100 km se bude hodit především na velkoobjemovou příměstskou rozvážku.