Navigace

Volta Trucks představuje elektrické nákladní auto do městského provozu

Volta Trucks je švédský startup, který vznikl teprve v létě roku 2019, ale má veškeré předpoklady se svým projektem uspět. Na Volta HGV, těžkém 16tunovém nákladním vozidle s plně elektrickým pohonem, spolupracují s britskou skupinou Prodrive.

První funkční prototyp by měl spatřit světlo světa začátkem letošního léta a již příští rok by měla zkušební flotila brázdit ulice Londýna a Paříže v ostrém provozu.

V čem se liší od ostatních?

Hlavní myšlenkou, která stojí za vozidlem Volta HGV kupodivu není ekologie (nulové emise jsou až jakási další přidaná hodnota), ale bezpečnost. A to především bezpečnost těch nejzranitelnějších účastníků silničního provozu, což jsou chodci a cyklisté. Volta Trucks tak reagují na znepokojivou statistiku, která uvádí, že z celkového počtu smrtelných nehod v Londýně byla u 23 % chodců a celých 58 % cyklistů na vině těžká nákladní vozidla.

Velký podíl na těchto nehodách mají slepé úhly, kterých je v konvenčních nákladních autech stále dost. Proto se Volta Trucks rozhodla kompletně redesignovat typický interiér kabiny řidiče tak, aby maximalizovala jak bezpečnost jízdy, tak i řidičovo pohodlí.

Výsledkem je prostorná kabina, umístěná výrazně níže, než u konvenčních nákladních vozidel. Řidičům tak odpadne nepohodlné a často i nebezpečné šplhání z a do kabiny. Sedadlo řidiče je umístěno přímo na středové podélné ose kabiny. Ta má mnohem větší prosklenou plochu, než je běžně zvykem a poskytuje neomezený výhled v rozmezí 220 °.

Slepé úhly jsou dále minimalizovány senzory a kamerami, které jsou rozmístěné po celém vozidle a nahrazují i zpětná zrcátka. Dveře, které jsou rovněž prosklené, se otevírají posuvně, což je mnohem bezpečnější způsob, než klasické vyklopení.

Volta HGV bude mít maximální rychlost 80 km/h a na jedno nabití ujede okolo 160 km. Tyto parametry, společně s minimální hlučností a zmíněnými bezpečnostními prvky z ní dělají ideální vůz na dodávky po velkých městech a jejich přilehlém okolí.