Ruská automobilka Ural a její produkce
Doménou značky Ural jsou především těžká nákladní vozidla, vhodná pro použití i v náročném terénu. Automobilka jich nabízí hned několik řad.
Doménou značky Ural jsou především těžká nákladní vozidla, vhodná pro použití i v náročném terénu. Automobilka jich nabízí hned několik řad.
Příběh značky Ural začíná v roce 1941, tedy v době, kdy Sovětský svaz potřeboval pro svou úspěšnou obranu před Německem čím dál tím více nákladních vozidel. Ve městě Miass se nejprve vyráběly jen motory, převodovky a zadní nápravy pro moskevský závod ZiS (Zavod imeni Stalina). O kompletním přesunu výroby do Miassu se rozhodlo až v roce 1943.
Pravděpodobně nejslavnějším modelem značky se stal Ural-375. Ten byl poprvé představen světu v roce 1960 a jeho výroba skončila až roku 1993. Právě na jeho design i řadu technických prvků navazují modely ze současné produkce Ural:
Ural Next
Tento nákladní vůz, dostupný v konfiguracích 4×4, 6×6 a 6×4 je nejnovějším modelem značky Ural a zároveň i její vlajkovou lodí. Model s užitečným zatížením až 19 tun je dostupný v řadě provedení, která zahrnuje klasické valníky, sklápěče a tahače, ale i nosiče specializovaných nástaveb. Ural Next pohání šestiválcové motory s maximální silou 309 kW.
Ural-6370
Zástupce nejtěžší modelové řady značky Ural se vyrábí již od roku 2011, a to na podvozku s konfigurací 6×6. Za zmínku stojí maximální užitečné zatížení 21,5 tuny, při celkové hmotnosti vozidla 34,5 tuny, stejně jako záruka provozuschopnosti v teplotách od -50 do 50 °C.