Vodíková bomba v podání Hyundai se jmenuje HDC-6 Neptune

Nejedná se samozřejmě o zbraň hromadného ničení, ale o tahač, poháněný vodíkovými palivovými...


Nejedná se samozřejmě o zbraň hromadného ničení, ale o tahač, poháněný vodíkovými palivovými články. Jedná se zatím sice jen o koncept, ale už nyní podoba i technologie tahače Neptune berou dech.

Jméno Neptune dostal tahač podle římského boha vod a moří, jelikož právě voda je největší a nejdostupnější zásobárnou vodíku, který by měl sloužit jako palivo. Designově se pak tvůrci konceptu inspirovali stylem Art Deco a vlakovými soupravami z 30. let.

Vodík pohání, dusík chladí

Společně s tahačem představil Hyundai také koncept chladírenského návěsu HT Nitro ThermoTech, který funguje na bázi kryogenních systémů s kapalným dusíkem. Ten údajně zanechává až o 90 % nižší uhlíkovou stopu než běžně používané technologie, a je tak šetrnější k životnímu prostředí.

Ekologická šetrnost je rovněž hlavním rysem vodíku, který bude tahači sloužit jako palivo. Vodík se do vozu bude tankovat stejným způsobem, jako se tankuje benzín do aut se spalovacími motory. Tahač si jej pak následně přemění v elektrickou energii, která pohání motory.

Minimalistický designový skvost

Z technických detailů toho o Neptunu zatím Hyundai mnoho neodhalil. Víme jen, že jeho celková hmotnost přesahuje 15 tun. Podívejme se tedy alespoň na některé zajímavé designové prvky:

Na první pohled zaujme mřížka, kterou najdeme na čelní straně i na bocích vozidla, a která pomáhá maximalizovat efektivitu chlazení techniky. Kabině, kam se vstupuje integrovanými schůdky nad předním kolem, dominuje velkolepé čelní sklo, lemované digitálním rámem. Na něm se zobrazuje tradiční přístrojový panel, pohled z bočních zrcátek a kompletní informace o tahači.

Zbytek interiéru je ryze minimalistický: kromě sedadla řidiče zde najdete poličku pod palubní deskou, jednoramenný volant a sedadlo spolujezdce, které se však dá jednoduše proměnit v postel nebo gauč.