Národní kolo Scania Driver Competition už zná svého vítěze
O soutěži, kterou pořádá automobilka Scania a jejímž účelem je především naučit řidiče jezdit ekologičtěji a úsporněji, jsme vás již před nějakou dobou informovali. Do českého národního kola, které se konalo 27. 4. 2019 v servisu Scania v Modleticích, se přihlásilo celkem 1400 řidičů. Síto soutěže však bylo neúprosné a do finálních bojů jich prošlo jen 14.
O soutěži, kterou pořádá automobilka Scania a jejímž účelem je především naučit řidiče jezdit ekologičtěji a úsporněji, jsme vás již před nějakou dobou informovali. Do českého národního kola, které se konalo 27. 4. 2019 v servisu Scania v Modleticích, se přihlásilo celkem 1400 řidičů. Síto soutěže však bylo neúprosné a do finálních bojů jich prošlo jen 14.
Mezi nimi jednoznačně vynikl Tomáš Plášil ze společnosti HOPI s.r.o., kterého čeká evropské finále ve Švédsku a boj o 100 000 EUR, určených na nákup nového kamionu Scania. Evropské finále se bude konat o posledním květnovém víkendu ve švédském Södertälje.
Napínavý průběh boje
Nejlepší český řidič kamionů nepřišel k svému titulu jen tak náhodou. Čtrnáctku finalistů čekaly v prvním kole tři disciplíny:
Kontrola před jízdou, kdy museli šoféři odhalit 10 technických závad, které by jim bránily ve vyjetí na silnice. Během další disciplíny, zvané Super Z, museli řidiči předvést, jak umějí zalomit návěs. Pohybovali se totiž jízdou vpřed i couváním po trati ve tvaru písmene Z a během jízdy měli za úkol předepsaným způsobem shodit postavené kužely.
Poslední disciplína nesla název Vodní výzva. Řidiči měli během ní za kabinou naloženou nádrž s 1000 litry vody a jejich úkolem bylo v omezeném prostoru shodit pět kuželů konkrétně definovanou částí vozu a vylít přitom co nejméně vody. Aby to bylo ještě těžší, byl na Vodní výzvu stanovený časový limit.
Z těchto 3 disciplín vzešli čtyři nejlepší řidiči, které čekalo semifinále, finále i boj o 3. místo v disciplíně Poraz krále. Tato disciplína se konala systémem jeden proti jednomu a úkolem řidičů zde bylo shodit v časovém limitu dva kužely zadní částí návěsu a další dva pak předním kolem tahače.