Úsporný kamion Optifuel Lab 3 z dílny Renault Trucks
V rámci výzkumu zvyšování energetické účinnosti dieselových kamionů rozjel Renault Trucks projekt FALCON (Flexible & Aerodynamic Truck for Low Consumption).
Úsporný kamion Optifuel Lab 3 z dílny Renault Trucks
V rámci výzkumu zvyšování energetické účinnosti dieselových kamionů rozjel Renault Trucks projekt FALCON (Flexible & Aerodynamic Truck for Low Consumption). První zmínky o tomto projektu se objevily na veřejnosti už v létě 2017 a nyní byl světu představen laboratorní prototyp Optifuel Lab 3.
Spolupráce na cestě k úspornosti
Celý projekt probíhá pod vedením Renault Trucks a spolupracuje na něm celá řada dalších specializovaných firem: Benomad, Enogia, Faurecia, Fruehauf, Michelin, Total, Wezzoo, Styl’Monde, Polyrim, IFPEN, LMFA a IFSTTAR. Za přispění všech výše uvedených se může Optifuel Lab 3 pochlubit o 13 % nižší spotřebou paliva pro celou jízdní soupravu tahače a návěsu.
Kde všude se optimalizovalo
Technologická vylepšení a úpravy modelu Optifuel Lab 3 se točily především kolem aerodynamiky, valivého odporu, asistence řízení, řízené spotřeby energie vozidla a optimalizace výkonu pohonné soustavy.
Adaptivní aerodynamika
Výrazného zlepšení aerodynamiky celé soupravy bylo dosaženo díky návěsu s proměnlivou geometrií. Ten by měl díky senzorům a integrovanému řídícímu systému umět automaticky přijmout optimální tvar. Stejně tak prošla aerodynamizací i kabina řidiče.
Pneumatiky nové generace
Společnost Michelin přispěla projektu novými pneumatikami s nízkým valivým odporem (ten jinak tvoří při jízdách na velké vzdálenosti až 25 % spotřeby paliva). Při vývoji těchto inovativních pneumatik využil Michelin nejnovější poznatky ze svých výzkumných projektů.
Sofistikovaná maziva
Dalším prvkem, který by měl přispět ke snížení spotřeby paliva jsou inovativní maziva s nízkou viskozitou pro snížení tření, vyvinutá společností Total.
První testy na silnici čekají Optifuel Lab 3 již v průběhu roku 2019. Během nich by chtěl Renault Trucks dosáhnout avizované úspory paliva o 13 %, a to během typické dálkové přepravy.