Péče o filtr pevných částic
Filtr pevných částic, neboli DPF, je citlivá součástka pohonného systému, která zachytává saze a jiné prachové částice. Jelikož je u nákladních vozidel povolená emisní norma pro prachové částice 0,02 g/kWh, je záhodno zajistit bezproblémové fungování tohoto filtru.
Jak se správně starat o filtr pevných částic
Filtr pevných částic, neboli DPF, je citlivá součástka pohonného systému, která zachytává saze a jiné prachové částice. Jelikož je u nákladních vozidel povolená emisní norma pro prachové částice 0,02 g/kWh, je záhodno zajistit bezproblémové fungování tohoto filtru.
Kratší trasy = častější péče
Tak jako u mnoha jiných věcí logicky není možné, aby vám filtr fungoval i bez pravidelné péče donekonečna. Vhodný interval pravidelné péče o DPF se samozřejmě odvíjí od mnoha individuálních faktorů. Obecně se ale dá říci, že se filtr zanese rychleji při kratších jízdách s mnoha častými zastávkami, překládkami a vykládkami než při dálkových jízdách s konstantní průměrnou rychlostí. Pokud tedy jezdíte krátké svozy, měli byste nechat filtr vyčistit nejvýše po 225 000 ujetých kilometrech. U dálkových cest je tento nejzazší limit posunutý na 500 000 km.
Co by se mohlo stát?
Říkáte si, co by se asi tak mohlo stát, když údržbu DPF zanedbáte? Pokud nebudete dodržovat pravidelné intervaly v čištění filtru, můžete způsobit i nenávratné poškození celého motoru. Filtr je totiž potřeba pravidelně zbavit usazených částic, jinak ztratí svou účinnost, zvýší se protitlak ve výfukovém potrubí což povede i k vyššímu namáhání motoru a větší spotřebě paliva.
Co můžete pro svůj filtr udělat vy?
Především dodržujte pravidelné intervaly v údržbě filtru. Dobrý nápad není ani pustit se na vlastní pěst do jakýchkoli úprav v systému zpracování výfukových plynů. Používejte jenom kvalitní olej, močovinu a výrobcem doporučené palivo, do kterého nepřidávejte žádná aditiva.